خرید تمام هفت خوان جزوه زیست شناسی دکتر جعفر فرزانه

کاهش حافظه به دلیل استرس بلند مدت + ۵ پیشنهاد برای کاهش استرس

stressed-student w

 

نتایج مطالعه محققان دانشگاه ایالتی اوهایو آمریکا نشان می دهد افرادی که به طور مداوم در معرض استرس قرار دارند دارای مشکلاتی در حافظه مکان یابی خود هستند.

استرس بلندمدت ممکن است منجر به انزوای اجتماعی شود که از رفتارهای مرتبط با افسردگی تلقی می شود. استرس ممکن است شامل حملات فکری بلندمدت و تکراری باشد.

محققان دریافتند تغییرات قابل اندازه گیری در مغز، از جمله بروز التهاب ناشی از واکنش سیستم ایمنی به فشارهای بیرونی ، با استرس مرتبط است.

این مطالعه بر روی موش ها نشان داد موش های که بیشتر در معرض استرس قرار داشتند به سختی توانستند سوراخ فرار را برای خروج از شرایط پراسترس پیدا کنند.

استرس از بزرگ ترین مشکلات زندگی امروزه است واغلب متوجه نمی شویم که چه قدر آسیب رسان است . همه بر این باورند که باید سالم خورد، ورزش کرد و به اندازه کافی خوابید، اما به مشکلات ذهنی بی اعتنا هستند و تصور می کنند که تاثیر چندانی بر سلامتی آنها نمی گذارد.

 

اما موضوعاتی وجود دارد که باید درباره استرس بدانید:

 

  • نسل جوان بیشتر استرس دارد به گفته محققان، بزرگ ترین علت استرس در جوانان بی ثباتی شغلی و مسائل مربوط به کار است. نسل جوان در مقایسه با نسل گذشته هیجان، خشم، اضطراب و افسردگی بیشتری را تجربه می کنند.
  • استرس در محل کار به بدن آسیب می رساند نتایج پژوهش های دانشگاهی نشان می دهد ، ارتباط قوی بین استرس در محل کار و ۲۳درصد افزایش احتمالی حمله قلبی وجود دارد. تحقیقات دیگرنشان می دهد که استرس در محل کار می تواند موجب افزایش احتمال بیماری قند در زنان شود.
  • یک لبخند درمان استرس است یک لبخند واقعی و صادقانه که از عضلات چشم و دهان استفاده می شود، می تواند بعد از یک حادثه استرس آور، ضربان قلب، را کاهش دهد. بنابراین هر زمانی که درترافیک گیر کردید سعی کنید لبخند بزنید تا نه تنها به سلامت روحی روانی بلکه به سلامت قلب شما نیز کمک کند.
  • ارتباط بین سلامت و موقعیت های پر استرس مشخص شده است که استرس به تنهایی باعث مشکلات جسمی می شود، حتی فکر کردن درباره یک محیط استرس زا می تواند به سلامت شما آسیب برساند! طی تحقیقات پژوهشگران دانشگاه اوهایو، مشخص شدحتی فکر کردن درباره یک حادثه پراسترس باعث افزایش پروتئین c می شود که با التهاب مقابله می کند. این افزایش می تواند به خود التهاب منجرشود.محققان دریافته اند که حتی فکر کردن درباره استرس می تواند احتمال بیماری قلبی را افزایش دهد .
  • تنش مزمن خطر بیماری دیابت را افزایش می دهد پژوهشگران سوئدی طی ۳۵ سال ارتباط بین استرس مداوم در محل کار یا منزل را بررسی کردند.نتیجه این بررسی نشان داد که افرادی که به طور مداوم استرس داشتند تا ۴۵ درصد در معرض ابتلا به دیابت نوع دو بودند.
  • استرس باعث التهاب می شود پژوهشگران آمریکایی دریافتند که در دراز مدت ، استرس می تواند توانایی مقابله کردن بدن با بیماری ها را کاهش دهد. این امر احتمال ابتلا به بیماری های عفونی را بالا می برد.محققان بر این باورند زمانی که فرد دچار استرس می شود ،سلول های سیستم ایمنی نمی تواند به کنترل هورمون واکنش نشان دهد؛ در نتیجه خطر التهاب که بیماری هایی چون بیماری قلبی ،آسم و بیماری های خود ایمنی ایجاد می کند ،افزایش می یابد.

 

  • ۵ پیشنهاد برای کاهش استرس :

 

بابونه یک لیوان چای بابونه به آرامش شما کمک خواهد کرد.

سنبل کوهی برخی مکمل های گیاهی بدون ایجاد خواب آلودگی باعث کاهش اضطراب می شود(مانند ال- تیانین) در حالی که برخی دیگر اثر آرامبخشی دارد.

بادرنجبویه بادرنجبویه (Melissa officinalis)از کلمه یونانی زنبور عسل گرفته شده ودست کم از دوران قرون وسطی برای کم کردن استرس و اضطراب و کمک به خواب ،از آن استفاده می شد.

ورزش ورزش برای مغز مفید و یک پادزهر قوی برای افسردگی و اضطراب محسوب می شود. به طور معین و مداوم ورزش کنید تا اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید و سلامتی تان حفظ شود.

نظم در خوردن بی نظمی در غذا خوردن استرس زاست.

املاح به خصوص پتاسیم، روی، مس و آهن در سیستم های آنزیماتیک نقش دارد و در بیوسنتز میانجی های عصبی ضروری است. کمبود این املاح به خصوص آهن در کاهش توانایی های ذهنی تأثیرگذار است و در ضمن می تواند توان فرد را در مقابله با بسیاری از عوامل استرس زا کاهش دهد.

خرید تمامی هفت خوان ریست شناسی دکتر جعفر فرزانه

پست های مشابه

گروه پرسش و پاسخ تلگرام صفر و یک کنکورعضویت
+ +
طراحی سایت